Jak jsem psala ekonomii

18. 01. 2011 | † 08. 01. 2014 | kód autora: n3w

Hned na začátku článku chci poděkovat všem, kteří na mě mysleli a drželi mi palce.Bohužel se bojím, že to bylo k ničemu.

Test byl ze dvou částí - teoretické otázky (dvě, každá za 12 bodů) a aplikační úlohy (také dvě, ale po 13 bodech). Takže celkem 4 témata. Když si vezmu, že učebnice má 31 kapitol...

  • Měnový kurz, paritou kupní síly a úrokové míry (relativní, absolutní, vysvětlit na příkladu...). Celkem tři podotázky a něco málo jsem tam k tomu napsala. Ale rozhodně toho tam určitě mělo být víc, ale nebyl čas, aby se nad tím člověk pořádně zamyslel.
  • Expanzivní měnová politika. Tam jsem se moc nechytala. Hlavně podotázka na téma neutrální politika. To jsem opravdu netušila a viděla poprvé. Možná jsem to v učebnice přehlídla nebo to tam opravdu není.
  • Obligace. Zadána cena, roční výnosy, úroková míra a zjistit, jestli se koupě vyplatí nebo ne. Myslela jsem, že to mám dobře, ale po konzultaci s někým jiným jsem došla k závěru, že ani tady to nebylo dobře.
  • HDP a inflace. Napočítat podle ceny chlebů a skříní. Tohle bylo mnohem těžší, než bych čekala a považovala bych to za pomyslnou poslední kapku výbuchu.

Test byl celkově zaměřený více na makro než mikro. Je to na jednu stranu logické, když se první test psal na mikro, ale přece jenom bych v závěrečném testu to čekala trošku jinak. Nehledě na to, že vypočítávat, jestli se mi něco vyplatí koupit nebo ne je spíše záležitostí financí podniku a do testu z ekonomie bych dala něco jiného. Neměla jsem tam ani jednu kroužkovací otázku, všechny byly vypisovací. Ovšem graf jsem kreslila snad jenom jeden, jinde nebyl potřeba ani v zadání o něm nebyla zmínka.

Čas na to opravdu není. 60 minut je málo a není čas na nějaké dlouhé přemýšlení nebo uvažování.

Když to tedy shrnu, z 50 bodů jsem potřebovala pouhých 18, abych předmět udělala nebo 16, abych mohla na opravu. Myslím, že to nemám a nedala jsem to.

Celkově to byl hnus a jestli to má někdo ještě před sebou, tak hlavní je to nepodcenit. Chodit na přednášky a cvičení (což jsem já kvůli nemoci nemohla) a vybrat si kvalitního cvičícího, který dá hodně bodů, ale také hlavně naučí a probere pořádně všechny příklady. Protože ne všechno je v učebnici nebo v proklínaných reading listech.


Zobrazit další články tohoto autora

Související články

Copyright © 2008-2017 Hups.cz. Všechna práva vyhrazena.

Warning: include(reklama_roh.php): failed to open stream: No such file or directory in /var/www/web2/nepise.cz/nepise.cz/blog/page-bottom.php on line 38

Warning: include(): Failed opening 'reklama_roh.php' for inclusion (include_path='.:/usr/share/php:/usr/share/pear') in /var/www/web2/nepise.cz/nepise.cz/blog/page-bottom.php on line 38