Nepovedený sousedčin reparát

02. 09. 2010 | † 08. 01. 2014 | kód autora: n3w

Jak asi víte, přes prázdniny jsem chtěla doučovat dceru sousedky. Už před rokem rupla z chemie a literatury, letos fiasko z matematiky a účetnictví. Kolirát ji moje mamka říkala, aby v případě potřeby přišla včas, brzo a hned, aby z toho nevznikly velké problémy. A co myslíte... Objevila se koncem června, druhý den měla něco asi psát, ale já překvapivě nebyla doma.

V pondělí slečna udělala matematiku, ale účetnictví včera nesedlo.Za celou dobu prázdnin jsem za ní byla asi třikrát, hustila jsem do ní sinus, cosinus, jednotkovou kružnici, úhly... možná to ještě znáte. Chtěla jsem projí i to účto, ale to prej bylo dobrý. Půjčila jsem jí totiž Peláka (hodně dobrý skripta). A ptáte se, proč jsem se u ní nestavilat víckrát? To máte tak, slečna chtěla jet plavat, na kolo, za kamarádama, ráno vyspávala a několikrát jsme to i přesunuly na jiný den. Začátkem srpna odjela na tři týdny k moři a když se vrátila, já samozřejmě neměla čas, protože jsem byla pryč. Ale i tak jsem jí tedy psala, že ve čtvrtek jsem na skok v Praze a ať se rychle ozve, jestli se mám stavit. Z Prahy jsem odjela kolem půl třetí, slečna na Facebooku byla v devět ráno a začala mi volat až v sedm večer...

Celou tuhle historku jsem psala kamarádce. A obě nechápem, co se to děje. Lidi nadávají, že nemají práci nebo že si na ně ve škole zasedli. A přitom sousedka je takový příklad někoho, kdo ví od mámy, jaké to je nemít vzdělání, jak se ta práce hledá těžko, jak si na vás každej otevře zobák. Zkusila si i brigádu v hypermarketu v úseku lahůdek a samozřejmě, že se jí to nelíbilo a přiznala, že by to celý život nechtěla dělat. Tak tím spíš v té škole budu dávat pozor, nesedět na mobilu na netu a hlavně chodit včas.

Myslím, že i ona bude zbojí proti státním maturitám. Jestli mám být upřímná, tak ani se nedivím, protože s dosavadním přístupem by snad neudělala ani závěrečky na učňáku. Přiznávám, o statní maturity se moc nezajímám, ale plně podporuji myšlenku sjednocení úrovně zkoušek. K čemu mi je maturita z ČJ, FJ, Matematiky a Informatiky na osmiletém gymnáziu, když moje vzdělání se srovnává s těmi, kteří dokončil učňák, také s maturitou? A co třeba lidé z průmyslovek? Vždyť i oni musejí být v dnešním systému znevýhodněni.

Ani nevím, proč to tady píšu. Třeba si to přečte někdo, kdo ještě chodít na střední nebo základku a nakopne ho to, aby se učil aspoň tak, aby prolezl a nedopadl jako sousedka, které je líto, že musí do jiné třídy, mezi nový kolektiv.


Zobrazit další články tohoto autora

Související články

Copyright © 2008-2017 Hups.cz. Všechna práva vyhrazena.